flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ стану обліково-статистичної роботи в Охтирському міськрайонному суді за І півріччя 2016 року

08 липня 2016, 10:14

 АНАЛІЗ

 стану обліково-статистичної роботи в Охтирському  міськрайонному суді за І півріччя 2016 року

           

 

На виконання  вимог ДСА України, вимог ТУ ДСА України в Сумській області щодо проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України „Про судоустрій і статус суддів”  та на виконання плану  роботи  суду    проаналізовано  стан обліково-статистичної роботи в суді за І півріччя 2016 року

Вказаний  аналіз  проводиться двічі на рік – після закінчення  відповідного звітного періоду - півріччя та року, з метою дослідження  організаційного забезпечення  роботи суду щодо ведення  судової статистики та автоматизованої обробки  документів первинного обліку; кадрового забезпечення  спеціалістами, які займаються  первинним обліком і складанням звітності суду, з’ясування стану аналітичної роботи, виконання планів роботи, впровадження  програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів, виявлення недоліків та внесення пропозицій  щодо їх усунення.

 Так в  І півріччі 2016 року проаналізовано стан обліково-статистичної роботи  за 2015 рік та відповідний аналіз направлено до ТУ ДСА України в Сумській області.  Також на протязі  І півріччя 2016 року вжито ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращення  статистичної роботи щодо первинного обліку справ та матеріалів, правильності складання  статистичних звітів, достовірності показників та вчасного подання їх до територіального управління ДСА України в Сумській області.  Особлива увага приділялась вивченню законодавства України з питань обліково-статистичної роботи, інструкцій, методичних вказівок, рекомендацій, що регулюють  стан обліково-статистичної роботи.

Первинним обліком  судових справ та матеріалів та автоматизованим розподлом справ між суддями  займається секретар суду Ткаченко Л.П.,  складанням статистичних звітів за встановленими формами, відповідно до посадових інструкцій, займаються секретарі суду : цивільних справ та матеріалів займається секретарі суду Колісниченко Л.М. та Лупікова Т.О., справ та матеріалів в порядку адміністративного судочинства та про адміністративні правопорушення  –  секретар суду Руденко О.О., справ та матеріалів в порядку кримінального судочинства – секретар суду – Лихих О.В. Консультант суду Самондросова Л.В. здійснює контроль за своєчасним та якісним складання статистичних звітів, координує роботу секретарів суду.

За своєчасне направлення  до ТУ  ДСА в Сумській області карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу  відповідає консультант суду Самондросова Л.В.

Організаційне забезпечення ведення обліково-статистичної роботи покладається на керівника апарату суду  Спасьонову С.М.

Працівники суду, які займаються первинним обліком і складанням статистичних звітів мають вищу юридичну освіту та практичний досвід роботи в суді.

На протязі І півріччя 2016 року діловодство в суді ведеться відповідно до вимог  Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому  суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, а також  Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 168  від 15.12.2011 року, Правилами організації діловодства та архівного зберігання  документів у державних  органах, органах місцевого самоврядування на підприємствах, в установах і організаціях , затвердженими Наказом Міністерства юстиції  України № 1000/5 від 18 червня 2015 року.

Для  автоматизації документообігу в суді використовується  комп’ютерна програма «Д-3». Протягом року програма  постійно удосконалювалась  шляхом виходу нових версій.

 Складання та заповнення всіх форм звітності в суді здійснюється та  регламентуються відповідними інструкціями:

- Інструкція щодо подання і заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом ДСА України № 55 від 05 червня 2006 року (із змінами і доповненнями внесеними наказами ДСА України від 20.02.2008 р. № 15, від 01.06.2009 р. № 63, від 25.05.2011 р. № 95;  від 02.07.2012 року № 73, від 25.04.2013 року № 61; ; № 50 від 24.04.2014 року;

- наказу ДСА України № 51 від 29.04.2009 року Про затвердження форми звітності № 1-Л «Звіт судів першої інстанції про стан розгляду справ про злочини, передбачені статтями 209, 209-1, 306 КК України» та Інструкції щодо її заповнення і подання;

- наказ ДСА України № 50 від 24.04.2014 року про внесення змін до наказу ДСА України  від 29.04.2009 року 51;

- наказу ДСА України № 8 від 19 січня 2015 року Про затвердження форм звітності №1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ» та Інструкції щодо її заповнення;

- наказу ДСА України № 153 від 14 листопада 2012 року «Про затвердження форм звітності про стан судимості та склад засуджених»

- Інструкція щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затверджена Наказом ДСА України 05.12.2013 року за № 169;

- Наказ Генерального прокурора України та Голови ДСА України  від 14.08.2014 року №82/108 «Про затвердження порядку надсилання інформації про осіб у кримінальних провадженнях та електронних копій судових рішень щодо осіб, які вчинили кримінальне правопорушення;

- Інструкція щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, затверджена наказом ДСА України № 21 від 17.02.2005 р.;

-  наказом ДСА України № 172 від 21.12.2012 року «Про затвердження форми звітності № 10 «Звіт про  справляння , звільнення від сплати  та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах»;зі змінами та доповненнями внесеними наказами ДСА України №166 від 04.12.2013,№ 126 від 07.08.2015 р.;

- рішенням Ради суддів від 31.10.2013 року № 114 про класифікатор категорій адміністративних справ та методичні роз’яснення щодо його застосування;

- наказ   ТУ ДСА України та  прокуратури Сумської області № 39/18  від 17.02.2015 року « Про забезпечення міжвідомчого обміну інформацією щодо осіб у кримінальних провадженнях».

- відповідними Інструкціями та рекомендаціями ДСА України щодо заповнення відповідних статистичних  форм звітності, а також Переліком судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання, затверджених наказом ДСА України від 11.02.2010 року № 22.

У суді за дотриманням положень  Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності та вимог методичних рекомендацій щодо складання звітів, контроль за своєчасним та якісним складанням статистичних звітів відповідають працівники апарату суду, відповідно до своїх посадових інструкції, затверджених наказом керівника апарату суду .

Відповідальною  особою  за використання та збереження комп’ютерної техніки є головний спеціаліст з інформаційних технологій, за електронну пошту – заступник керівника апарату суду,  за  обробку статистичних карток в комп’ютерній програмі „Д-3” – секретарі суду відповідних канцелярій.

Посадові інструкції всіх працівників суду розроблені у відповідності до Типових посадових інструкцій. Всі працівники з ними ознайомлені , про що свідчать їх підписи, та керуються ними в роботі.

На протязі І півріччя  2016 року  приділялась  особлива увага організації роботи канцелярії суду, веденню діловодства та організації контролю за виконанням документів, складанню і оформленню службових документів, веденню первинного обліку, стану обліково-статистичної та кодифікаційної роботи суду, організації роботи архіву суду.

На виконання планів роботи на І  півріччя 2016 року  щоквартально проводились перевірки :

-                            Секретарів судового засідання  щодо правильності ведення журналів розгляду судових справ і матеріалів  суддею;

-                            Помічників суддів щодо правильності ведення  контрольних журналів;

-                            Перевірка виконання вироків суду:

-                            Перевірка  виконання ухвал суду по справам за скаргами на дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби(справи з індексом 4-с по яким визнано неправомірною бездіяльність державного виконавця).

-                            Працівників апарату суду щодо ведення конспектів  проведених навчань;

За результатами перевірок складалися відповідні довідки. Довідки обговорювались на нарадах працівників апарату. Було проаналізовано помилки, які були виявлені при перевірках, та працівників апарату суду, які допускалися помилок в своїй роботі, було попереджено в подальшому більш відповідально ставитися до виконання своїх посадових обов’язків та в подальшому не допускати помилок.

На протязі І півріччя 2016 року помічниками суддів  щоквартально проводилась  перевірка виконання вироків суду  щодо накладення штрафу, конфіскації майна, арешту, щодо зміни запобіжного заходу відносно підсудного на взяття під варту з часу вступу  вироку в законну силу, в частині речових доказів.

Консультантом суду Самондросовою Л.В. на протязі І півріччя 2016  року  щомісячно проводилась перевірка правильності заповнення карток обліку сум шкоди, завданої злочином.

23.02.2016 року була проведена щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених  на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2015 році.  Всього було проведено щорічну оцінку 26 державним службовцям,  9 держслужбовців не підлягали проведенню щорічної оцінки (2-вагітних жінок, 7- працівники, які призначені на посаду у звітному періоді). За результатами проведення щорічної оцінки  22 - державних службовців отримали високу оцінку, 4 – добру.

Робота суду планується по півріччям. Всі заплановані заходи  на І півріччя 2016 року виконані.

Згідно плану  роботи  на І півріччя 2016 року було проведено наступні аналізи та узагальнення:

-                            Аналіз обліково-статистичної  роботи за 2015 рік;

-                            Огляд  статистичних даних за 2015 рік;

-                            Аналіз  організації роботи по зверненням  громадян за 2015 рік;

-                            Аналіз  ефективності діяльності  суду за 2015 рік та розміщення   базових показників ефективності на веб-сайті суду;

-                            Аналіз  стану  оперативності розгляду  кримінальних справ та причини недодержання розумних строків розгляду справ щодо осіб, які утримуються під вартою та щодо неповнолітніх за 2015 рік;

-                            Аналіз якості розгляду справ усіх категорій за 2015 рік;

-                            Узагальнення  по розгляду суддями у 2015 році  цивільних справ про спори , що виникають із житлових правовідносин;

На протязі  І півріччя  2016 року щоквартально здійснювалися звірки з Охтирським КВІ щодо своєчасного направлення на виконання вироків суду, з територіальною державною інспекцією праці по кількості переданих та розглянутих справ про адмінправопорушення за ст. 41 ч. 1 КУпАП, з Охтирським МВ УМВС України  про кількість переданих та розглянутих подань про встановлення адміністративних наглядів.

Щомісячно, згідно плану роботи суду та в необхідних випадках проводилися навчання працівників суду  з актуальних питань застосування нового законодавства, вивчення та застосування законодавства інших нормативних документів в практичній роботі, з питань впровадження та функціонування автоматизованої системи документообігу, по виконанню вимог законодавства щодо боротьби з корупцією. Заступником голови суду було проведено  заняття з помічниками суддів з приводу застосування норм законодавства при написанні проектів судових рішень, а також було обговорено інші проблемні питання при складанні проектів процесуальних документів.

Крім того, щопонеділка проводяться наради з працівниками апарату суду з вивчення та обговоренням  актуальних питань, які виникають в роботі суду, а також обговорювались листи з ТУ ДСА України, Апеляційного суду Сумської області,  відносно діяльності суду та роз’яснення законодавства. На протязі  І півріччя 2016 року  головним спеціалістом з інформаційних технологій з працівниками апарату суду  проводились навчання  з питань впровадження  та функціонування КП «Д-3»(ознайомлення з оновленнями в програмі, надання консультацій , методичної та практичної допомоги  працівникам апарату суду як користувачам КП «Д-3», по використанню системи відоеконференцзв’язку);

 На протязі І півріччя 2016 року  на веб-сторінці Охтирського міськрайонного суду  інформація постійно оновлювалась, було розміщено  «Огляд  статистичних даних за 2015 рік», « Аналіз обліково-статистичної роботи за 2015 рік», анкета опитування громадян  з метою отримання незалежної оцінки діяльності суду, аналізу доступності правосуддя для громадян, розроблення рекомендацій для вирішення проблемних питань і удосконалення діяльності суду.

На протязі І півріччя 2016  року  щопонеділка проводилися оперативні наради суддів  на яких було обговорено наступні питання:

-                            довідки  про строки  розгляду справ усіх категорій;

-                            результати роботи за підсумками виконання плану роботи за 2015 рік;

-                             довідки про кількість  справ , які  знаходяться  в провадженні  суддів та не розглянутих у встановлені  законом процесуальні строки по справам всіх категорій;

-                            Рішення Ради суддів України № 25 від 08.04.2016 року щодо дотримання вимог ЗУ « Про судоустрій і статус суддів»

Крім того, щопонеділка, на оперативних нарадах суддів  постійно обговорюються питання щодо змін в законодавстві України,  про кількість оскаржуваних рішень суду в апеляційному та Вищому спеціалізованому суді, результати їх перегляду та причини їх скасування, обговорення довідок , які надаються секретарями суду на нараду суддів про кількість справ, які знаходяться в  провадженні  суддів та нерозглянуті у встановлені законодавством строки, обговорення проблемних питань, які виникають при здійсненні судочинства, питання організації роботи суду та інші нагальні питання.

На протязі І півріччя  2016 року проводились загальні збори суддів, на яких були обговорені питання:

 - Внесення змін до засад використання   автоматизованої системи  документообігу Охтирського міськрайонного суду;

- Питання про включення параметру авто розподілу «Врахувати справу  в навантаження тільки останньому призначеному судді»

- Узагальнення  причин скасування судових рішень, ухвалених суддями Охтирського міськрайсуду Сумської області та аналіз підстав , які призвели до порушення строків розгляду справ, встановлених КАУ за 1 квартал 2016 року;

Щоквартально відповідно до листа ТУ ДСА направляються дані по звітах форми 1-1-ОП  про оперативний розгляд  судом кримінальних проваджень та  форми  1-Л про стан розгляду справ про злочини передбачені ст. ст. 209, 209-1,306 КК України. , звіт форми 10 «Про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах».

На протязі І півріччя 2016 року велика увага приділялась навчанню та підвищенню кваліфікації суддів та працівників апарату суду. Постійно тримаються на контролі роз’яснення та пропозиції ТУ ДСА в Сумській області щодо належного та правильного оформлення та складання статистичних звітів по кожній формі. Працівники апарату суду протягом І півріччя 2016 року підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти.

Суддя Олійник О.В. проходила навчання для підготовки суддів призначених на посаду вперше з 1 по  5  лютого 2016 року в Харківському регіональному  відділенні Національної школи суддів ;

Суддя  Ковальова О.О. проходила навчання для підготовки суддів  з 10 по  15  квітня  2016 року в Харківському регіональному  відділенні Національної школи суддів ;

Секретарі судового засідання  Верба Н.О. і Шаміладзе В.В.  проходили навчання  з 25  по  29  січня  2016 року, яке проходило в Харківському регіональному  відділенні Національної школи суддів ;

 

В червні  2016 року керівник апарату Спасьонова С.М. відвідала  Круглий стіл  на тему «Методологія карток громадянського звітування: аналіз впровадження програм опитування та  перспективи застосування», який було організовано  Сумською обласною організацією Ліги соціальних працівників України «Професійна Ліга соціальних працівників Сумщини».

Також  09-10 червня 2016 року  в місті Суми відбувся тренінг на тему «Організація та проведення опитувань громадян-учасників судових проваджень  за методологією карток громадянського звітування (КГЗ)», у якому взяла участь   головний спеціаліст із забезпечення зв’язків із ЗМІ Кадацька О.С.

В червні 2016 року професійною мережею «Феміда»  з працівниками апарату суду  проведено заняття в режимі відео конференції  на тему: «Логістика статистичних звітів»

Крім того, в червні 2016 року  працівники апарату суду , відповідальні за первинний облік справ та матеріалів,  складання статистичних звітів  прийняли участь семінарі  в режимі відео конференції з приводу складання піврічних статистичних звітів.

З урахуванням вищевикладеного та для належної організації обліково-статистичної роботи, аналітичної роботи, для поліпшення якості  підготовки звітів та  належного оформлення та складання документів рекомендовано:

1. Постійно здійснювати контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, повноті заповнення документів первинного обліку, вчасності здачі секретарями судових засідань справ до канцелярії;

2. Планувати і постійно проводити навчання з працівниками апарату судів, які займаються питаннями обліково-статистичної роботи та судової статистики.

3.Під час проведення занять з працівниками апарату суду, які займаються веденням судової статистики, крім вивчення інструкцій щодо заповнення форм звітності, приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів, а також положень Закону України  „Про судоустрій і статус суддів”;

4 . Після кожного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи, аналіз огляду статистичних даних, аналіз архівної роботи, аналіз стану організації роботи по зверненням громадян;

5.  Вживати додаткових заходів щодо підвищення кваліфікації працівників апарату суду, також працівникам в якості самоосвіти необхідно стати користувачами професійної мережі Феміда, за допомогою якої вони зможуть на вибір скористатися навчальними курсами учбового центру ДП ІСС, який створено з метою забезпечення постійної можливості проведення підвищення кваліфікації працівників судових установ, які працюють з комп’ютерними програмами, створеними Державним підприємством «Інформаційні судові системи

6. Відповідальним працівникам суду  звернути належну увагу на правильність реєстрації судових справ та матеріалів, заповненню обліково-статистичних карток  в КП  «Д-3», що також впливає на достовірність формування звітів в цій системі.

7. Щоквартально проводити перевірку секретарів суду та помічників суддів по ведення журналів розгляду справ та матеріалів суддею та контрольних журналів;

8. Щоквартально проводити перевірку роботи працівників апарату суду по веденню конспектів.

З метою покращення якості розгляду справ та посиленням контролю за дотриманням строків розгляду справ:

-              зобов’язати секретарів суду, які займаються обліком цивільних, кримінальних та справ в порядку адміністративного судочинства щопонеділка надавати на нараду суддів інформацію про залишок нерозглянутих справ окремо по суддях.

-              Звернути увагу суддів на недопущення помилок та недоліків при розгляді справ, які можуть потягнути за собою розгляд справ понад строки, встановлені законодавством.

-              Постійно працювати над підвищенням показників по якості розгляду  справ та їх розгляду у встановлені законом строки

-              Щопонеділка на виробничих нарадах суддів, по мірі необхідності , обговорювати та вирішувати проблемні питання, які виникають при розгляді справ

 

В.о. голови суду                                                                  А.М. Кудін

Виконавець:Самондросова

        (05446) 2-31-60