Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова
Охтирського міськрайонного суду
Сумської області
__________Наталія ПЛОТНИКОВА
«06» січня 2025 року
Комунікаційна стратегія Охтирського міськрайонного суду на 2025-2026 рр.
Зміст
1. Вступ
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
3. Ресурси для здійснення комунікації
4. Стан зв’язків з громадськістю суду
5. Організація ефективної судової комунікації в умовах збройної агресії російської
федерації
6. Мета і основні цілі Комунікаційної стратегії суду
7. Цільові аудиторії суду
8. Форми і засоби комунікації (канали зв’язків) з цільовими аудиторіями
9. Очікувані результати реалізації Комунікаційної стратегії суду.
10. Календар запланованих заходів
1.Вступ
Комунікаційна стратегія Охтирського міськрайонного суду Сумської області (далі – суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій, включає в себе сукупність комунікаційних засобів, методів, прийомів і технік, що покликані надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, реалізації об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Зміст і структура Комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя, а завдання суду в цьому напрямку ґрунтуються на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», Кодексі суддівської етики, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність судів в сфері комунікації.
Попри наявні на даний час ризики та виклики, зумовлені російською агресією, судді Охтирського міськрайонного суду продовжують активно здійснювати правосуддя задля захисту конституційних прав громадян та забезпечення доступу до правосуддя, адже незалежна, авторитетна та захищена судова гілка влади - це одна з умов демократичного суспільства.
Керівництво суду докладає максимальних зусиль задля забезпечення балансу між безпекою суддів, працівників апарату, учасників справи та дотриманням процесуальних прав сторін і засад судочинства.
Координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду, відповідальні за виконання: суддя-спікер, керівник апарату суду та головний спеціаліст із забезпечення зв’язків з засобами масової інформації (прессекретар).
2.Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
Суд має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, ефективному управлінню апаратом суду та оперативному донесенню інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи; внаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадянам. В суді функціонує автоматизована система документообігу суду «Д-3».
Задля широкого та системного висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації та з метою налагодження належних відносин судової влади та суспільства, забезпечення авторитету правосуддя, зростання рівня довіри до судової влади, гарантування права громадян на інформацію та підвищення рівня обізнаності населення про діяльність суду, комунікаційну діяльність в суді здійснюють суддя-спікер та прессекретар (головний спеціаліст із забезпечення зв’язків із ЗМІ).
інформування суспільства про діяльність суду здійснюється шляхом оприлюднення інформації на офіційному вебсайті суду вебпорталу «Судова влада» та на сторінці у соціальній мережі Facebook.
Щоденно здійснюється моніторинг висвітлення діяльності суду у засобах масової інформації загальнодержавного та місцевого значення.
Суд прагне до відкритості та прозорості у своїй роботі, веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках: внутрішньому та зовнішньому.
Внутрішній напрямок включає роботу із суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх комунікаційних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників.
До зовнішнього напрямку входять: інформування суспільства про роботу суду, налагодження постійного зацікавленого та зворотнього діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики у суді.
Періодично проводиться анонімне опитування відвідувачів суду з метою отримання пропозицій, скарг, зауважень щодо роботи суду. Отримані відповіді враховуються при плануванні роботи суду, з метою її поліпшення.
3.Ресурси для здійснення комунікації
В березні 2022 року внаслідок ворожої атаки міста приміщення суду зазнало руйнувань, через що суд більш ніж на півроку вимушений був припинити свою роботу.
На даний час відновлена будівля оснащена всім необхідним, за кожним суддею закріплений зал засідань - всього 9 приміщень для вирішення спорів, працівники апарату забезпечені належними та комфортними умовами праці.
5 залів судових засідань облаштовані технічними засобами для проведення засідань у режимі відеоконференцзв’язку.
Для зручності відвідувачів канцелярія суду знаходиться на І поверсі приміщення та має окремий вхід; на 1 поверсі також облаштовано окрему кімнату для представників сторін, адвокатів, прокурорів.
У коридорах та залах судових засідань розміщено схеми евакуації на випадок пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.
В доступному та зручному місці облаштовано інформаційний куточок для громадян, на стендах розміщено актуальну інформацію – оголошення про роботу «Електронного суду», оголошення про можливість отримання смс-повісток, зразки заяв, реквізити для сплати судового збору, графік прийому громадян керівництвом суду, витяги із законодавства тощо; встановлена кнопка виклику працівників суду для маломобільних груп населення з відповідним розпізнавальним знаком.
Відповідно до Конвенції про права інвалідів, ратифікованої ВРУ 16.12.2009 року та національного законодавства про вільний, безперешкодний доступ до правосуддя людей з обмеженими фізичними можливостями, у приміщенні суду вжито заходів для забезпечення прав інвалідів з різними вадами опорно-рухового апарату, зору, слуху, тощо до безперешкодного доступу до правосуддя, зокрема,: на вході до приміщення суду облаштований сучасний пандус з кнопкою виклику відповідального працівника апарату суду, важливу текстову інформацію дублюють таблички з шрифтом Брайля.
4. Стан зв’язків з громадськістю
Суд використовує два основні інформаційні джерела: сайт суду на вебпорталі «Судова влада України» та сторінку в соціальній мережі Facebook.
Суд здійснює співпрацю з окремими ЗМІ регіону.
Спілкування з ЗМІ здійснюється через розміщення публікацій на правову тематику, повідомлень на вебсайті суду та при безпосередній присутності журналістів в судовому засіданні.
На вебсайті висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс; інформація на вебсторінці суду підтримується в актуальному стані,
Робота інформаційно-просвітницького характеру з учнями та студентами, зокрема: дні відкритих дверей, оглядові екскурсії, відриті лекції тощо, на даний час залежить від безпекової ситуації в регіоні.
У рамках внутрішньої комунікації проводяться тематичні заходи для коллективу.
5. Організація ефективної судової комунікації в умовах збройної агресії російської федерації.
У зв’язку з повномасштабною збройною агресією російської федерації, запровадження воєнного стану на території України з 24 лютого 2022 р. на національному рівні визначено особливості здійснення правосуддя судами України. Судова гілка влади як і інші правові інституції зазнала впливу війни, що, безумовно, внесло свої корективи в процес здійснення судочинства. Адже війна в країні не може не впливати на процес здійснення правосуддя.
Проте навіть в умовах воєнного стану конституційне право людини на судовий захист не може бути обмеженим. В свою чергу, Рада суддів України звернула увагу на те, що судова влада повинна здійснювати постійну, системну комунікацію судових справ пов’язаних з війною в Україні. Судовій гілці влади варто займати проактивну позицію в комунікації. Насамперед важливо приділяти увагу воєнним злочинам, до яких існує великий інтерес з боку українського суспільства та міжнародної спільноти.
Водночас комунікаційним командам судів необхідно висвітлювати цивільні та адміністративні справи щодо війни задля демонстрації всеосяжних наслідків війни для українського суспільства. Важливим є висвітлення судової справи від початку до завершення як «цілісної історії». Варто також надавати узагальнену інформацію щодо обраних категорій справ, включно зі статистичною інформацією та її роз’ясненням.
6.Мета і основні цілі комунікаційної стратегії суду
Метою Комунікаційної стратегії суду є формування довіри громадян до суду. Налагодження відкритого та ефективного діалогу суду з громадськістю, формування позитивного іміджу судової влади в Україні в цілому.
Основні цілі Комунікаційної стратегії:
• забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри до правосуддя загалом та Охтирського міськрайонного суду Сумської області – зокрема;
• ознайомлення суспільства з рішеннями, які приймає суд;
• підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві;
• налагодження постійного зв’язку із ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;
• підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
• популяризація роботи в суді, насамперед серед молодих юристів.
7.Цільові аудиторії суду
Відповідно до мети Комунікаційної стратегії суду, пріоритетними цільовими аудиторіями суду є наступні групи (зовнішня цільова аудиторія):
1) учасники судових процесів, їх представники, відвідувачі суду;
2) працівники правоохоронних органів;
3) ЗМІ;
4) студенти юридичних спеціальностей;
5) суб’єкти владних повноважень.
Судді та працівники апарату суду належать до внутрішньої цільової аудиторії.
8.Форми і засоби комунікації (канали зв’язків) з цільовими аудиторіями
Враховуючи специфіку кожної окремої групи, може бути обрано наступні канали зв’язку:
з громадськістю:
1) проведення анонімного опитування громадської думки;
2) надання інформації через вебсайт суду;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) оперативне надання відповіді запитувачам публічної інформації.
із ЗМІ:
1) пресанонси, пресрелізи, повідомлення;
2) надсилання статей, інформації про діяльність суду;
3) організація інтерв’ю з керівництвом суду.
зі студентами юридичних спеціальностей/стажистами:
1) проведення лекцій, бесід, екскурсій;
2) проведення Днів відкритих дверей;
3) проходження практики студентів у суді.
із представниками правоохоронних органів, суб’єктами владних повноважень:
1) надання інформації через вебсайт суду;
2) участь у спільних нарадах, круглих столах тощо;
3) обмін інформацією шляхом офіційного листування.
9.Очікувані результати реалізації Комунікаційної стратегії суду
Ключову роль у підвищенні довіри громадян до суду відіграє сам суддя — через тексти своїх рішень. Проте, важливу роль у формуванні довіри до суду відіграють також ЗМІ, які, по суті, забезпечують комунікацію між судом і суспільством.
Однією з умов підвищення довіри до суду є доступність інформації про суд та судові процедури для громадян.
Комунікаційна стратегія суду впроваджується з метою подальшого розвитку відкритості та доступності для громадян і засобів масової інформації, зміцненню іміджу суддів та суду в цілому, встановленню діалогу з суспільством.
Можна зазначити наступні очікувані результати:
- підвищення рівня правової обізнаності населення та ЗМІ;
- підвищення рівня зацікавленості громадян у роботі суду;
- налагодження постійного зв’язку зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;
- формування позитивного іміджу судової влади в цілому та Охтирського міськрайонного суду Сумської області – зокрема.
11. Календар запланованих заходів
*заходи проводяться з урахуванням безпекової ситуації в місті/регіоні